break of dawn ♥ - kapitel 23

Allt var så overkligt.. Det kunde inte vara sant, Min pojkvän, Cecilia och Jens ligger ut i vattnet bland hajar. Att bara tänka på tanken var omöjlig, det kunde inte vara sant.. Tankarna ekade i huvudet, jag visste att jag var tvungen att göra något, såklart.
- ERIC! skrek jag iväntan på svar.
Eric kollade åt mitt håll, jag sträckte upp handen och visade han skulle komma tillbaka in mot stranden, tack gode gud så gjorde han det, men Cecilia och Jens log kvar och göttade sig i solen, mitt ute bland det okända vattnet.
Äntligen kom Eric upp på stranden.
- Varför stirrar allt folk på oss.
- ERIC, det är hajar i vattnet, Cecilia och Jens måste komma upp snabbt, hjälp oss att skrika.
Jag såg den gamla mannen skrek efter livvakterna för att få nycklar till en båt så dem kan åka ut och hämta Jens och Cecilia.
Dumma som livvakterna va så förstod de inte vad den gamla mannen sa.. idioter, rent ut sagt tänkte jag.
- Vi måste göra något, sa Eric skräckinjagande.
Eric slängde sig ut i vattnet för att hämta in Jens och Cecilia. Jag ville inte att han skulle göra det, men jag ville inte heller att vi skulle låta våra vänner dö, jag hade aldrig förlåtit mig själv om Eric blir uppäten, vilken dramatik.. Allt snurrade i mitt huvud, jag kände hur jag blev yr.. Men jag kunde ändå stå kvar på mina två korta ben.
Folket var som galna, alla skrek, och pekade på Eric.
När Eric äntligen hade simmat ut till Jens och Cecilia, såg man att dem snabbt, vände och simmade in mot stranden med Eric tät där efter..
Plötsligt får jag syn på en fena som kommer upp ungefär tjugo meter bakom Eric, jag kände paniken, och insåg att detta kunde vara slutet på Eric, han var så nära stranden, men ändå inte. Jag var inte riktigt säker på att det var en haj, men jag blev mer och mer säkrare ju närmre Eric den kom.
- ERIC ! SIMMA FORTARE.
Och precis som man sett i alla filmer, är dem så dumma att dem kollar bakåt och slutar simma.
Eric var runt 30 meter från stranden, och jag trodde det var kört, just som jag hör motorn av en båt. Mitt hjärta dunka i 180.
Det var den gamla mannen som tog mig på axeln som satt i båten och körde ut till Eric, han hoppade snabbt upp i båten och pustade ut högt. Jag tog ett djupt andetag, och kände hur det lättade i kroppen.
Hajen, var inte försvunnen, det följde efter båten och putade på båten, så det blev svårt för mannen att styra, men lyckligt nog kom min älskade pojkvän upp på stranden och sprang mot mig, jag greppade tag om honoms hals, jag kände hur tårar av lättnad kom fram.
- Eric, jag hade aldrig förlåtit mig själv om du hade blivit mat till hajen där ute och tänk alla dina fans vad dem skulle gråta!
- Ta det lungt, jag är okej inget hände!
Vi stod och kramades länge och plötsligt kom Jens och Cecilia fram mot oss och slängde sig in i gruppkramen.
Folk stog runt omkring och klappade, inte för jag vet varför, det var kanske för att dem visste vilken Eric det var..
Jag burrade in mig vid Eric's öra.
- Jag älskar dig Eric! viskade jag tyst.
Jag väntade bara på ett svar av Eric, tänk så tänkte han inte likadant om mig?
- Jag älskar dig också Fannie, över allt annat!
Vi pussade varandra på munnen, även fast all denna dramatik, fanns lite romantik, det var underbart.
- Ska vi gå härifrån, vi kommer inte få vara ifred från folket här ändå.
Alla dem andra tre nickade och tog sin handduk och sitt bagage, vi gick till pannkakevagnen som stod mitt i sandstranden.. Jag kände hur sanden stekte mot mina fötter, men heller det lidandet än att få se min pojkvän bli uppäten av en haj.
- Eftersom vi har blivit utsatt för sådan här dramatik idag, så kan vi väl gå på disco ikväll, jag vet världens bästa club här nere. Asså bara om ni vill? Jag förstår om ni inte vill, på grund av allt det som hände.
- Du bestämmer! sa jag och tittade på Eric med rinnande ögon.
- Ja, det är klart vi ska.. Låt inte en haj förstöra våran semester, nu glömmer vi det!
Jag förstod inte hur Eric kunde vara så normal efter något sådant.. Jag hade varit i chocktillstånd hela resten av veckan, men det är ju pipiga jag. Nu har jag ju en underbar pojke som är stark och klarade detta som en gentleman.
Efter vi hade ätit upp pannkakorna gick vi till hotellet för att bada i en hajfri pool, Eric var inte så värst förtjust att hoppa i poolen, men han gjorde det ändå. På något sätt så glömde vi bort händelsen för en liten stund och hade ganska kul, vi såg fram emot kvällen och discot. Medans Jens och Cecilia låg och hånglade i ena hörnet av poolen, passade jag på att säga till Eric igen.
- Oh, vad jag älskar dig!
- Och jag dig, svarade Eric tillbaka, och tog tag i mina lår. Han lyfte upp mig runt om hans midja och pussade mig på halsen och smekte mig på magen och rumpan med sina händer. Vilken underbar känsla!
Mörkret intog sakta Mallorca och jag hade precis duschat färdigt.  Dags att välja kläder, det fick bli mina vita shorts och mitt lila paljett linne, som jag fått av mamma när hon var i Stockholm.
Eric tog på sig sina jeans, sin svarta skjorta och sin parfymen som luktar så gott, som han alltid har på sig på fester, evangemang och nu discon. Den luktar så fräsch.
- Ska vi gå då? Sa Eric och tittade stort på mig.
- Ja, det gör vi, men du, tycker inte du att Jens och Cecilia är lite skumma?
- Hurså?
- Nä, dem verkar lite konstiga bara, men det är säkert bara ett första intryck jag fick, jag kan ju ha fel såklart.
- haha, knäppis, kom nu! Sa Eric och pekade mot dörrnyckeln på nattduksbordet.

 ♥♥ 
______________________________________________________________________________________________
Som kanske många har .. Blogg.se så vet ni att det kan uppstå fel hela tiden, och därför inget inlägg igår, men jag sviker inte er som sagt, så här har ni ! :D♥ GLÖM INTE ATT KOMMENTERA !



Kommentarer
Postat av: Amanda

underbart! blogg.se kan ibland ta sig där inte solen lyser!

2011-12-06 @ 21:47:13
URL: http://novelsbyyme.blogg.se/
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

Fabulöst!! :D (vet inte om det är ett ord xD)

Mermermer!!!!!!

Kjam :D<3

2011-12-06 @ 22:50:45
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Josefin

Jättebra! MER! <3<3<3<3

2011-12-07 @ 15:11:30
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Anonym

skita braa! :)

2011-12-07 @ 16:44:18
Postat av: Lovisa♥

Jag vet att jag är värsta seg proppen;S men har inte orkat läsa någon novell på typ fem dagar:/ är iaf tillbaka nu:D Mega bra!!!!

2011-12-08 @ 16:18:29
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!