break of dawn ♥ - kapitel 24

När vi kom utanför hotelldörren stod redan Jens och Cecilia där, jag lade märke till Cecilia's korta svarta läderkjol, jag kände att jag kanske såg lite för gammeldags ut med mina knälåga jeans, Jens hade på sig nästan likadana kläder som Eric, jeans och en svart skjorta. Så stiliga!
- Tjena! Dags att vända cluben upp och ner ikväll? hojtade Jens till.
- Haha, där har du helt rätt, ikväll ska vi göra kaos på stället! skojade jag.
Klockan var 18.00 spansk tid.
Vi låste dörren och gick mot hissen, det stank en fruktansvärd röklukt i den. Eftersom jag hade astma när jag var lite mindre, men har växt i från den, vilket är tur, så känner jag ändå av lite av det som belastar mina luftrör, så jag höll för mun och näsa, det kändes som om jag skulle svimma, men när vi var nere på första plan släppte det.
- Är det okej älskling? Sa Eric undrande med hans ljuva röst.
- Jadå, helt okej, sa jag och log.

Eric's perspektiv :

Att vara i närheten av Fannie är bara helt otroligt, jag blir alldeles varm av att se hennes leende, hon strålar, hela tiden. Jag ångrar inte en sekund av att hon finns bredvid mig, hon är mitt allt. Jag älskar henne något så enormt mycket!

Påvägen till cluben passerade vi några människor som satt på gatan med en hund i knäet och bad om minsta cent, jag har alltid undrat om dem egenligen är så fattiga som dem ser ut? Jag menar i tre av fyra fall så ser hunden så kry ut, och ligger bara och vilar medans människan ska se besvärligt sjuk ut.. Men jag skulle aldrig kunna gå förbi utan att lägga lite mynt i deras kopp, jag vill att världen ska få en omvändning från fattigdom till rikedom, det ska vara lika för alla tycker jag.
Fannie kolla beundransvärt på mig när jag lade min tio euro sedel i koppen, mannen som satt på gatan bugade oavbrutet och skrek 'gracias' ' gracias', jag vände mig om och log mot honom.
Cecilia och Jens lade ens inte märke till att jag hade stannat upp vid mannen, utan dem var ungefär tjugo meter framför mig och Fannie nu.
Jag greppade tag i Fannie's hand..
- Mår du bra?
- Kan inte må bättre än nu faktiskt, att gå här med dig, hand i hand, det är underbart. Sa Fannie och gav mig en puss samtidigt som vi gick.
Cecilia och Jens stannade upp vid en skylt där det stod Picula-Club, musiken dånade från högtalarna och folk satt och gapade och drack ur sina orang-blåa drinkar, dem såg tropiska ut.
- Ska vi sätta oss här eller där? Jens pekade ihärdigt med pekfingret på bordet vid högtalaren och bordet vid räcket ut mot gågatan. Vi valde gågate-bordet.
När vi satte oss ner kom servitrisen fram direkt och delade ut dryck-menyer till oss alla.
- Ojoj, vad det finns drinkar, men jag tror jag tar tropica square. Sa Cecilia och stängde menyn och lade den på bordet.
- Jag tar också en sådan, sa Fannie.
Vi killar kände inte så mycket valmöjligheter så vi gick i tjejernas spår och tog en likadan.
Jag knäppte med händerna åt kyparen, han var väldigt trevlig och log, han hade svart, kort hår och bar en vit skjorta och rutiga kashmir-shorts.
Några minuter senare fick vi våra drinkar, och jag tror nog det var den godaste drinken jag någonsin fått, det var en blandning mellan Kiwi, Apelsin, Mango och Vindruvor, man kände även alkoholen i den, men inte så starkt. Resten av sällskapet älskade också drinken.
Mörkret började lägga sig vid halv nio tiden och festen drog i gång, vi var på vår fjärde drink, och nu skulle vi även beställa in Martini's.
De spelade Tonight im lovin you med Enrique Iglesias i högtalarna på full volym, folket strömmade in och snart var nästan hela dansgolvet i full fart fyllt med folk.
Även vi i vårt gäng blev galna och fick för oss att vi kunde dansa, vi gick in bland allt folk och det var som en dröm att bara släppa loss mitt bland allt. Fannie och Cecilia drog upp sina tröjor och dansade magdans, jag och Jens bara stod och kollade på varandra och undra vad dem håller på med och skrattade.
Folket puttades fram och tillbaka, Cecilia kom plötsligt bakom mig och drog med mig ner på golvet, jag ställde mig hastigt upp och svajade till, jag kände att jag hade fått lite för mycket i mig, men det skulle inte hindra mig från att dansa och ha kul.
- Var är Fannie? Skrek jag till Cecilia.
- VA!? Cecilia var alldeles illröd i huvudet och bara skrattade.
Jag gick förbi Cecilia för att kolla om Fannie var där. men hittade inte henne. Hon kanske hade gått tillbaka till bordet, men jag såg ju henne för mindre än tio sekunder sen, inte hade hon hunnit tillbaka till bordet. Mycket riktigt var hon inte vid bordet, hon var alltså kvar i slummen av folk. Jens kom upp jämnsides med mig och skrek.
- Vad håller du på med KING OF POP ?! hahah! Jens var riktigt full.
- Har du sett Fannie?!
- VA!?
Jag blev förbannad just vid det tillfället och tänkte ' skaffa hörapparat '
Jag kände att detta kunde vara farligt, vem som helst kunde ha tagit Fannie.
Folk puttade mig fram och tillbaka på dansgolvet.. VAR ÄR FANNIE?!
_____________________________________________________________________________________________
Tjodeloo! ♥ Jo, tänkte ha en liten ovanlig sak denna gång, kan inte ni ge mig tips på vad jag ska skriva om i senare kapitel, vill helst inte att alla ser det här under i kommentarerna, för då vet man vad jag ska skriva om, så skicka gärna ett mejl till mig: adressen är [email protected] märk mejlet med: 'saadedream' ! ♥ Detta är för att göra skrivandet lättare för mig i stressen, tack på förhand, och glöm nu inte att kommentera och skicka mejl! KRAM ♥



Kommentarer
Postat av: Michaela

Underbart:) längtar tills nästa kapitel kommer:D

2011-12-11 @ 23:18:22
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

Jätte bra kapitel!! :D

Men jag kan säga det att jag iallafal ser inte när jag kommenterat. Elller jo, jag ser ju min kommentar, men inte vad det står xD

Kjam<3

2011-12-11 @ 23:19:17
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Lovisa♥

Jätte bra;D

2011-12-12 @ 07:12:50
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: Josefin

GREAT! <3<3<3

2011-12-12 @ 07:24:11
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Jennifer :D

Du får gärna tjecka in på min blogg ;D

Jag har skrivit om din och andra noveller ;)

Så nu kanske du får fler läsare xD

Kjam<3

2011-12-14 @ 11:12:44
URL: http://www.jennasliv.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!