break of dawn ♥ - kapitel 15

Sjuksköterskor och civil personer sprang fram och tillbaka i korridorerna, vissa människor grät och vissa log. Jag var iallafall en av dem som grät..
Jag såg Eric lite länge bort komma från hissen med två muggar kaffe.
- Här, Sa Eric med en nedstämmande röst.
- Tack, sa jag och kände hur en tår släppte från min kind och trillade ner på mina blåa jeans.
Eric och jag satt i flera timmar och väntade på ett gott tecken eller att få se pappa, men inget hände, så jag bestämde mig för att gå till receptionen och fråga om de hade något nytt om min mamma.
- Jag vill veta hur det är med min mamma?
Jag fick rabbla upp hennes namn och personnummer, så de visste att jag var en anhörig.
- Hon har precis blivit opererad färdig, du kan få titta tilll henne om du vill, men de kommande timmarna kommer bli kritiska, vi vet inte om hon vaknar upp igen.. våning två rum tjugotre.
Jag skyndade mig upp till Eric och visade en gest med handen att han skulle följa med, vi tog hissen upp och gick hastigt till rum tjugotre, utanför dörren möttes vi av pappa, jag sprang fram till pappa och flög in i hans famn, vi kramades länge. Pappa släppte taget om mig och fick syn på Eric.
- Hej Eric, detta kanske inte är det trevligaste stället att träffas på första gången. Sa pappa och tog tag i Eric högra arm och hälsade.
- tjena, sa Eric med en varsam röst.
Jag ändrade blicken från Eric in till mamma genom dörren, det var en avlångt, vertikalt glas som satt till vänster i dörren, där kunde jag ser hur mamma låg med slangar nere i halsen och massor av andra slangar i kroppen, det var hemskt, min mamma, ligger därinne och de vet inte hur kritiskt läget är just nu, mitt hjärta slog snabbt av rädsla. Jag kände hur Eric tog tag i min hand, men han kollade in på mig utan han kollade in genom den lilla glasrutan som jag också gjorde. Jag hörde hur pappa snyftade och torkade bort tårarna med handen.
- Pappa, ska vi stå här tills hon vaknade, det kan var när som helst, men det kan också vara om flera timmar.
- Du har rätt, ska vi gå och ta en fika, alla tre?
- Det låter super, Sa Eric.
Pappa gick framför mig och Eric, vi tog hissen ner på plan ett, och när vi gick förbi, sa pappa till tjejen i receptionen att dem skulle ringa om mamma vaknade. Tjejen bakom bardisken nickade.
______________________________________________________________________________________________
FÖRLÅT FÖR LITET KAPITEL ! KAPITEL 16 BLI LÅÅNGT .. LOVAR .. MEN JAG HINNER INTE SKRIVA MER IDAG , KRAM ♥!




Kommentarer
Postat av: Josefin

GÖTT! :)

2011-11-04 @ 18:08:46
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: sanhaa

Yeees! :D

2011-11-04 @ 18:28:58
Postat av: Josefin

Ingen fara det var jättebra ändå! :) Va roligt! Något att se fram emot ;)

2011-11-04 @ 20:37:13
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Lovisa

JÄTTE BRA:D!!♥♥♥♥♥

2011-11-04 @ 21:14:56
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

JÄTTE BRA<333

Kjam!

(LÄNGTAR TILL NÄSTA!! VILL HA DET NUUUU!!!!!!<33333)

2011-11-05 @ 10:54:03
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: sanhaa

kommer kap. 16 idag? :D läängtar!! :)

2011-11-05 @ 18:20:55
Postat av: julia

Braaaa :)

2011-11-06 @ 17:05:45
URL: http://ericsaadeeric.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!