break of dawn ♥ - kapitel 1

Det kändes som jag suttit och skrivit provet i flera timmar nu. Varför ska de vara så svårt att få köra bil och ta körkort, jag behöver femtiotvå rätt för att klara det och här sitter jag på sista frågan och fattar inte den, PANIK. '' Vadå väjningsplikt'' , vad var de?
Om jag inte klarar provet så kände jag att denna fredagen skulle bli förstörd..

- Ja Fannie, det är nu sju minuter kvar av tiden för att vara exakt. Sen måste du lämna in provet, sa coachen Anders retsamt bara för att stressa mig ännu mer.
Han var jättekort, såg ut som en dvärg och hans ögonbryn hade växt ihop med varandra så de bildade ett 'M' i pannan.
Jag chansade på att svaret var alternativ 'C'.
- Jag är klar, skrek jag och reste på mig för att lämna fram provet till Anders, han luktade riktigt mycket svett, som han gjort de två senaste dagarna jag varit här. Jag tänkte bara 'Hallå? vet du vad deodorant är?' USCH!
- Tack, du kan vänta där ute i korridoren så kommer jag med besked sen på hur de gick, Anders pekade mot
utgången, jag gick ut och satte mig på den röda plaststolen och väntade.
Det tog inte lång tid förrens han kommer in med ett surt ansiktsuttryck.
- Jag är ledsen att behöva säga de.. Men du har klarat provet  53/62 rätt, grattis!
Det var som en sten föll från mitt hjärta, ' YES! efter 3 veckors hårt pluggande klarade jag de! '
Anders gav mig ett intyg på att jag får köra bil, han tog tag i min hand och önska mig lycka till i framtiden. Jag var så lycklig.
Jag tog upp min vita iphone 4 och sms'ade Eric.
" JAG KLARADE DET, så nu kan jag köra din bil bästis? :D "
Vi har alltid bråkat om att han skulle ha den finaste bilen och sen fick inte jag köpa likadan.. och då sa han att jag skulle få låna hans och köra runt i ibland.,
Det tog inte lång tid innan jag fick ett sms tillbaka.
" Grattis bff, såklart. Är i studion nu, vi hörs sen "
Jag och Eric har varit bästisar sen vi var små, vi gick på samma dagis i Helsingborg och sen dess har vi varit 'bff' Best friends forever, och än idag är vi bästisar, jag har fortfarande kvar tavlan som vi ritade när vi gick på dagis " Eric saade ♥ Fannie Nygren = best fränds fårever " men vi umgås inte lika mycket med varann just nu eftersom han håller på med sin musik och jag håller på att jag jobba i baren på en nattklubb. Så han jobbar på dagen och jag jobbar på natten.. Men vi försöker hålla kontakten så gott det går.
Jag cyklade de 3 jobbiga km hem från trafikskolan med . När jag kom innanför dörren möttes jag av familjens svarta, långhåriga chihuahua Chili. Mamma och pappa satt inne i köket och åt gårdagens lasagne som blev över, de såg så dystra ut tills jag kom in.
- Klarade du det? Skrek de och tittade förväntansfullt på mig för ett svar.
-Ja! skrek jag och hoppade upp och ner.
- Grattis gumman, både mamma och pappa kom och kramade mig, dem höll säker kvar mig i fem minuter och hoppade.
'brr, brr'
Det var min mobil som surrade, jag tog upp mobilen ur min jackficka, de va ett sms från Eric.
" Förlåt för kort sms innan, men grattis bästa, ska vi ut sen och fira? Det var så längesen vi sågs? ;) "
jag svarade snabbt:
" ja, fan vad kul, vi hörs senare! "
Oj, vi hade inte träffats på över 7 månader, har han förändrats eller är han den samma, hur skulle det kännas? hade jag ändrat mina känslor för han? Allt de där skulle jag ta reda på ikväll.
__________________________________________________________________________________

Jag vill gärna ha kritik och massor med kommentarer, detta var då första kapitlet och det kommer fler, men jag hoppas på trogna läsare nu först och främst, ha de gött, och glöm INTE att kommentera ! ♥




Kommentarer
Postat av: Josefin

Det låter spännande hörru du! :)

2011-10-16 @ 09:10:19
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Wanja♥(Saadestoories)

Hej, bra blogg hörru! Sure, lägger in länken på bloggen!:D♥

2011-10-16 @ 13:03:11
URL: http://saadestoories.blogg.se/
Postat av: Jenny

bra början ! ser fram emot nästa kapitel :)

2011-10-16 @ 14:31:28
URL: http://jjennyaandersson.blogg.se/
Postat av: Jennifer, Inte dansaren i Erics band ;)

Jag tycker faktiskt det är riktigt bra. När jag såg att du också hade en -novell/vanlig blogg- om Eric, (såg det på http://saadestoories.blogg.se/2011/october/so-put-your-hearts-in-the-air-kapitel-62.html#comment ) Så var jag tvungen att tjecka in ;) och nu ligger denna blogg i min bokmärkesrad ;) Kapitlet var jätte bra, och nu vill man ju fortsätta läsa kapitel 2, så du borde nog börja skriva ;)<3

2011-10-16 @ 20:44:38
Postat av: Jennifer, Inte dansaren i Erics band ;)

PS: Jag kommer vara en trogen läsare ;)

2011-10-16 @ 20:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!