break of dawn ♥ - kapitel 10

Det var inte mycket folk på Coop, två små tjejer med sin mamma kom fram till Eric och ville ta bild och få en autograf, sen pös de iväg igen.
Jag fick syn på pollypåsarna som hängde på väggen längst bort i affären på godisavdelningen, jag tog en blå pollypåse och en Tom och Jerry lördagspåse, det är ju inte lördag, men idag kändes det som en godis och mysdag.
- Är du fem år? Skrattade Eric och pekade på Tom och Jerry påsen med godis.
- Tyst, det är faktiskt gott godis i den, reta inte mig.
- Skämtar bara med dig sötnos, Sa Eric skrattadens och tog tag i en grillchipspåse.
- Jag går och hämtar cola, vill du ha cola, ska vi ta en och en halv liters cola.
Eric nickade mot mig och tog upp sin svarta läderplånbok ur bakfickan av jeansen.
Jag skyndade mig att ta colan och nästan sprang till Eric som stog i kön till kassan.
- Jag betalar, sa jag och lät övertygande.
- Nej det gör du inte, ikväll ska du bara njuta, jag betalar, punkt slut Sa Eric.
Jag kände att Eric var allvarlig i det han sa så jag hindrade inte honom från att betala. Jag tittade på hur mycket det blev. sjuttiotvå kronor.
- Du är för söt, tack! Sa jag och pussade Eric påvägen ut från Coop och log.
- Ingen fara.
Det tog ungefär fem minuter att gå tillbaka till hans lägenhet, när vi kom innanför dörren brann fortfarande de röda stearinljusen.
Eric slog på tvn och gick ut i köket, jag följde efter honom.
- Det finns skålar i det skåpet, Sa Eric och pekade på det vita skåpet längst mot fönstret.
Jag tog en svart stor skål och en grön liten. Pollyn fick va i den gröna och grillchipsen i den svarta.
- Jag har inte packat upp filmerna så du kan kolla i flyttlådan om du vill, det står 'filmer' på den.
- Okej, Sa jag och gick in i hans 'sovrum' där alla lådorna fanns, efter ett litet tag hittade jag lådan där det stod 'filmer'. Sen bestämmde jag mig för 'Den stora kärleken'.
- Eric? Ska vi kolla på 'Den stora kärleken' ? Skrek jag från rummet och skrattade till.
- Jag har inte sett den på länge, visst, jag ska bara på toa, haha!
När jag kom in i tv rummet, fick jag se att Eric ställt fram skålarna med godiset, två pimpim-glas och colan.
Eric spolade på toan och kom in i rummet, jag hade redan satt mig i soffan.
- Vem är det nu som är fem år? Sa jag och pekade på glasen.
- Sluta! Jag fick dem när jag var tour, av ett fan, de är gulliga.
- så rolig du är Sa jag och fortsatte skratta, sätt igång filmen då, sege.
Eric satte i skivan i dvdn och tog fjärkontrollen och satte sig bredvid mig i soffan, plötsligt ringde det på dörren.
- Snälla Fannie, öppna du! Jag vill inte det ska vara någon paparazzi som kommer och sen får vi inte vara ifred.
- Okej, jag förstår.
Jag skyndade mig till dörren och öppnade, där stog en liten tjej med röd jacka och långt blont hår med lotter i handen.
- Hej vill du köpa lotter? Du kan vinna en diskmaskin, tv, radio och flera saker.
- Nejtack, tyvärr, Sa jag med en lugn röst.
- Okej, tack ändå hejdå.
- Hejdå, sa jag och stängde dörren och låste.
Jag gick in i och satte mig i soffan och grävde ner handen i pollyn och smaskade i mig.
Eric kollade på mig och log, sedan klickade han på 'play' på menyn i tvn.
Filmen började och Eric lade sin arm om min axel och drog mig intill honom han gav mig en lätt puss i pannan.
Jag bara njöt av att vara i honoms sällskap, jag har sagt det många gånger innan, men han är perfekt.
När filmen var slut var även pollyn slut och hälften av chipsen var uppätna.
- Oj, vad mätt jag blev, Sa jag och kollade på klockan i min mobil.
Klockan var halv tolv på kvällen.
- Vill du sova här inatt? Frågade Eric och log stort mot mig, jag kände hur min kropp sände ut ännu en våg av pirr.
- Klart jag vill! Sa jag gäspande och reste mig upp för att gå på toaletten.
- Yes, jag bäddar sålänge, jag ska bara fixa flera kuddar, dem ligger nerpackade i lådorna, jag har inte hunnit packa upp fler än min egen.
- Okej, jag ska bara kissa, jag kommer och hjälper dig strax.

Eric's perspektiv:

Den tjejen är otrolig, jag gillar henne på alla sätt och vis, det känns så rätt att hon är här, det är henne jag vill ha.

Jag tog tag i en av flyttlådorna och hittade alla mina gamla papper sen skolan, och vissa cd skivor som man lyssnade på när man var mindre, till exmpel A-teens. Jag lade ner alla papper och cd skivor i lådan och ställde undan den, i nästa låda fanns en kudde med blått överkast, jag tog den och gick och bäddade sängen  för oss två.
Fannie kom ut från toan.
- Jag hittade kudden, men vi får dela täcke, för jag har bara ett.
- Det är lungt Sa Fannie och log mot mig, hon log så fint, jag är kär på riktigt, känslan av att ha någon så nära är underbar, jag önskar att detta förhållandet kommer hålla i all evighet.
- Kom hit! Sa jag och drog tag i Fannie, jag tog tag henne om nacken och förde henne mot min mun, jag gav henne flera pussar och sedan nuddades våra tungor mot varann. Det var så mysigt.
- Ska vi gå och lägga oss? Frågade jag.
- Ja, jag är riktigt trött..
______________________________________________________________________________________________
Yeah, då har man höstlov imorgon, förlåt för inget kapitel igår, hade prov idag så var tvungen att plugga igår. Men här är iallafall kapitel 10, och som sagt kommer jag skriva massor med kapitel på höstlovet, jag kommer inte svika er, tack för kommentarerna IGEN. Ni är supergulliga! Jag blir så peppad av dem. Om ni har någon fråga eller ngt annat, så är det bara att mejla till: [email protected] :D kram på er <3




Kommentarer
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

ajaj, inte låta ljusen stå tända ;D det skulle inte vara så snygg om dom kom till legenheten och den stod i brand ^^( haha, men ett jätte bra kapitel<3 loved it!

kjam<3

2011-10-27 @ 22:20:07
URL: http://www.jennasliv.devote.se
Postat av: Josefin

Sjukt bra! <3

2011-10-28 @ 09:13:19
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Otroligt bra:D Jag läste den igår men kunde inte kommentera var med en kompis så jag ville vara lite scoial.

2011-10-29 @ 09:33:16
URL: http://beccaochlollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!