break of dawn ♥ - kapitel 2

'Jag var så glad över att jag skulle få träffa Eric igen, oj vad längesen!'
- Jag ska ut med Eric senare ikväll och fira, sa jag glädjefullt.
- Oj det var väl längesen ni sågs sist väl?  sa mamma och satte en tallrik i diskstället som var helt blöt.
- Ja, men det ska bli kul, sa jag och vände mig om för att gå till mitt rum.
Jag satte påmin rosa radio på 107,0 .. mix megapol.
*
Think about home when you're far away 
Think about me when I wake up and you're gone 
At the break of dawn 
Think about us when we said forever 
Think about me and remember I'm alone  
At the break of dawn'


Eric's låt, den påminnde mig bara om ikväll, Eric.. jag kände hur det pirrade till i kroppen, varför pirrade de? Vi var bästisar, eller det var kanske bara för vi inte sett varandra på länge, eller hade jag mer än 'vän-känslor'?
Jag tog upp mobilen och sms'ade Eric:
' Var ska vi träffas och vilken tid? '
Denna gången tog det lite längre tid för honom att svara.
'Vi ska till min kompis Fredrik, hans föräldrar är bortresta, så han passar på att ha fest i deras hus, du kan få köra dit med min bil, om du vill, haha! jag ska ändå inte dricka, ska till Malmö imorgon, så jag kan köra hem dig sen, jag hämtar dig klockan 19.00!'
Jag undrade vad han skulle göra i Malmö, men jag frågade inte, utan svarade bara med ett 'ok, låter kul'.
Jag kollade på min digitala klocka på nattduksbordet brevid sängen, shit! redan 18.10.
Med raska steg och förväntningar inför kvällen öppnade jag min bruna garderob, full med kläder.
'Vad skulle jag ha på mig?' Jag plockade ut och plockade in kläder hela tiden, men jag bestämde mig äntligen för
den svarta skinnkjolen, den vita spetströjan och det långa silvriga halsbandet med ett löv som jag fick av pappa när han var i Stockholm med sitt jobb på ett affärsmöte.
Min sminkväska låg bredvid min svenskabok på skrivbordet, jag plockade snabbt upp ögonskugga, foundation och mascara, jag gick ut ur mitt rum med ett stort leende på läpparna. Tiden rusade iväg och jag hörde mamma utifrån köket:
- Fannie! Eric är här.
Jag kände hur ett pirr sköljde över min kropp, panik! Jag tog min svarta läder-väska och kollade snabbt så att min mobil & plånbok fanns där i. Jag valde att inte ta på någon jacka eftersom de fortfarande var i Augustimånad, men så snabbt jag kom utanför dörren ångrade jag mig, men det fanns ingen återvändo.
Bildörren öppnades och ut kom Eric ur sin cabriolet, känslan var obeskrivlig.
Han hade förändrats något enormt utseendemässigt. Så snygg och lång han var.
Jag fick en varm och lång kram, jag kände hur glad och varm jag blev i hela kroppen.. inte behövde jag någon jacka mer.
- Hej Bff, det var inte igår, vad snygg du är! sa han med en galen röst.
- Eric! Hej! vad längesen, tack detsamma.
Där stog han i sina Lee jeans och sin blåa rutiga skjorta, så snygg! Han pekade mot förarsätet och log.
- Är du säker? sa jag med en darrig röst.
- Klart jag är, ta inte sönder den bara, sa han med retfull röst och skrattade högt och såg allmänt söt ut.
Vi intog våra platser och jag satte i nycklarna, musiken på radion kom igång och låten som spelades var Moves like jagger med maroon 5.
- Oh, jag är så trött på den, sa han skrattande och bytte kanal till något danskt.
- Hur går det med musiken nuförtiden? lika bra som innan antar jag?
- Det går super, jag håller ju på med made of pop tour och åker runt överallt i skåne just nu. Jag älskar de, alla fans som kommer och stöttar mig, det är helt fantastiskt. Hur går de för dig själv i baren?
- Jo, det går väl, det är tråkigt att bara gå och göra drinkar.. man vill ha lite variation kanske, haha.
- Du kan ju börja dansa på baren, skrattade Eric.
- Haha dream on, sa jag.
Eric's perspektiv:
Oj vad Fannie har blommat hon är som en solros, som bara strålar med sin ljusa energi, det kändes inte som bästisar mer, utan det fanns något mer, men vad känner hon, vågar jag chansa.
- Jaha hur går det på killfronten? Frågade jag lite varsamt och log.
_____________________________________________________________________________________________
Ja, det var kapitel 2 , hoppas ni fortsätter läsa, och glöm INTE att kommentera och ge kritik! tack för kommentarerna hittills ♥



Kommentarer
Postat av: Jennifer, Inte dansaren i Erics band ;)

Självklart fortsätter jag läsa! :D Har ju lagt till denna blogg på min bokmärkesrad ;) Jag kommer seriöst hölja denna blogg som en hök x) Längtar till nästa :)<3

2011-10-16 @ 22:33:50
Postat av: Jenny

sv: självklart är jag ett Ericfan ;)

Läser redan din berättelse :) följer på blogloving också :)

2011-10-16 @ 22:34:38
URL: http://jjennyaandersson.blogg.se/
Postat av: Josefin

Nice! <3

2011-10-17 @ 08:34:07
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Jennifer, Inte dansaren i Erics band ;)

Snälla!!! Kapitel 3 snart? :D

2011-10-17 @ 16:00:01
Postat av: Jennifer, Inte dansaren i Erics band ;)

Kapitel 3 snart? SNÄÄÄÄLLA!? <3

2011-10-17 @ 21:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!