break of dawn ♥ - kapitel 4

Jag tog upp telefonen och tryckte på 'mamma' i telefonboken, hon svarade fort.
- Hej gumman.
- Hej mamma, är det okej om jag sover här med Eric inatt, med hans kompisar, han skjutsar hem mig imorgon, jag lovar!
- Hm, jag tycker inte om det, men du sms'ar mig innan du somnar, så jag vet att inget har hänt, jag kommer ringa polisen annars.
- Mamma, du behöver inte överdriva, det är lungt, alla är snälla och inget kommer hända, jag är faktiskt 18 år nu och kan ta hand om mig själv!
- Isåfall okej, sa mamma och suckade djupt.
- Varför låter du så ledsen?
samtalet bröts, mobilen visade låg signal.. Jag var tvungen att gå ut på gräsplanen utanför huset, paret som stog under björkträdet när vi kom hade somnat, tjejen låg på killens bara mage.
Mobilen ringde, skärmen visade 'mamma'
- Hallå? Svarade jag och lät undrande.
- Hej, jag är inte ledsen, bara trött!
- Okej mamma, men nu måste jag gå!
- Glöm inte och sms'a sen!
- JA mamma, lägg av och tjata och så lade jag på.
Eric kom utstormande på gårdsplanen med en flasköl i handen, han såg att jag var frustrerad på något.
- Är det något, Fannie? Fick du sova här?
Jag kände hur han kom allt närmre mig och lade handen än en gång om mina axlar.
- Jaja, det är lungt, jag fick sova här.
- superbra, vi fick ett eget rum där uppe, det var bara Fredrik, hans tjej, du, jag och någon Felicia och Markus, som skulle sova här. Hoppas det är okej att vi delar säng? Sen gick Eric in igen utan att han fick något svar på sin fråga, man såg att han hade druckit för han svajade lite när han gick, där stog jag ute med ett brett leende..
'Ska jag försöka berätta för honom att jag hade mer än vänkänslor för honom eller skulle jag låta bli? jag kanske bara förstörde för honom för att han var ju på gång med en annan tjej sa han?' Men vi skulle spendera en hel natt tillsammans, eller skulle vi bara somna utan att prata eller något?
Eric's perspektiv:

Hjälp, jag ska sova i samma rum som henne, till och med i samma säng, jag fick inte dricka mer nu, för då blir jag sådär flummig som jag brukar bli när jag dricker och vet inte vad jag säger, tänk så säger jag något fel? Jag ska försöka berätta för henne vad jag känner, men tänk så tycker hon att jag är jobbig eller så tycker hon likadant? oh vad jobbigt.. Jag försökte att inte tänka på det för stunden.
- Fredrik, vilken lya! riktigt najs.
- Haha, tack, ja, den är rätt fet svarade Fredrik och såg nöjd ut. Man får ju passa på att utnyttja läget nu när morsan och farsan är borta.
- Haha, sant, själv bor man i en liten, ja, stuga kan man kalla det, med mina föräldrar, men vill flytta så fort som möjligt till en lägenhet.
- Vadå det har du ju råd till med all din musik du producerat?
- Jo, men jag vill ju inte flytta själv, jag vill hitta den rätte för mig, som kan dela vardagen med mig, sa jag och titta ut ur fönstret och såg Fannie.
- Där har du ett poäng kompis, Sa Fredrik och klappade mig på axeln. Fast nu ska jag ta fram mer dricka vi snackar senare.
Jag tog en ny mariestad öl och gick och satte mig i soffan och började snacka med Tim som jag lärde känna när vi gick i första ring tillsammans, han är en galen kille, jag kommer ihåg på en fest när vi gick i första ring att han blev så full så han deckade på toaletten, så folket fick slå upp toalettdörren och då låg han i sina spyor på golvet.
Jag letade efter en klocka, jag gick runt på hela nedervåningen för att leta upp en klocka, jag tänkte inte alls på att jag kunde fråga någon, men sen kom jag på att min mobil ligger i bakfickan, jag tog upp min svarta iphone 4 och den visade 02.17, folket började sakta men säkert att dra sig hemåt.
Fannie's perspektiv:

Folket började äntligen gå hem, jag var så trött, jag ville bara sova. Men nu kom tankarna upp igen 'Eric och jag i samma säng, hur skulle det gå, ska jag säga till honom vad jag tycker eller ska jag bara va som vi brukar och snacka och sen sova? ahh, vad jobbigt det blev. Jag hjälpte till att plocka undan alla röda muggar från golvet och plocka ner dem i den svarta sopsäcken som Fredrik hade hängt på dörren. De två sista människorna gick klockan 02.45, Det var bara jag, Eric, Fredrik, Bitchen Jenny, och de två andra personerna som var kvar.
- Ska jag visa var ni ska sova? Sa Fredrik med en berusad röst.
Vi gick upp för den knaggliga trappan, sedan till vänster och där öppnade han en brun trädörr, och pekade.
- Här ska ni sova inatt, godnatt.
Eric tog av sig sin tröja direkt och vinglade ner under täcket. Jag skyndade mig att lägga mig under täcket, jag var tvungen att sova i kläderna jag haft hela tiden för jag hade inga sovkläder. Rummet var fenomenalt, fina vita ljusa tapeter en stor mjuk dubbelsäng och en platt-tv uppe på väggen, men ingen av oss hade nog lust att se på tv. Jag släckte lampan som var tänd redan sen innan, och lade mig under täcket. Eric hade inte somnat han låg och försökte trycka på sin mobil men lyckades inte så bra. Då tog jag initiativet..
- Eric..
______________________________________________________________________________________________
Hihi, spännande va? ;) glöm inte kommentera och ge kritik :)♥



Kommentarer
Postat av: Johanna

SKIT spännande snälla skriv ett till ikväll :)

2011-10-18 @ 18:51:17
Postat av: Jennifer, Inte dansaren i Erics band ;)

JÄTTE SPÄNNANDE!! :D Du lyckades såå bra med detta kapitlet!!! :O :D

Kjamar!<3

2011-10-18 @ 19:09:21
Postat av: Anonym

Väldigt bra skrivet! Fortsätt så!

2011-10-18 @ 19:45:44
Postat av: HANNAH / SPOINK

Bra novell! :D

2011-10-18 @ 20:49:37
URL: http://spoink.blogg.se/
Postat av: Josefin

JA! MER! <3

2011-10-19 @ 16:41:17
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Malin

Nu har jag startat en tävling på min blogg där ni kan vinna ett valfritt smycke, så kolla gärna in detta inlägget: http://nightmarecandyy.blogg.se/2011/october/tavling-vinn-valfritt-smycke-fran-angelicash.html#comment och delta. Super enkla regler är det! :)

2011-10-19 @ 20:29:28
URL: http://nightmarecandyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!