break of dawn ♥ - kapitel 8

Fannie's perspektiv:
Jag vaknade upp av att fåglarna kvittrade utanför mitt fönster, jag gäspade och kollade på klockan, 10.23.. Varför vaknade jag nu? Jag har ingen skola, inget jobb.. kan jag inte få sova en stund till? Långsamt blundade jag och lade mig under täcket igen, sen kom jag på.. ERIC! Just de, vi hade en mysig kväll och han var äntligen min. Jag reste på mig och fick hopp om dagen. Med ett glatt leende gick jag ut i köket och plockade fram smör, pågenlimpa och mjölk, jag har aldrig varit glad för pålägg, det förstör hela mackan tycker jag..
Telefonen ringde.
- Hej det är Fannie. Svarde jag glatt.
Det var en försäljare som ville prata med min mamma, han presenterade inte sig i telefonen utan frågade bara direkt om Ann var hemma? snäsande.
- Nej, hon jobbar. Hejdå. Sa jag snäsigt tillbaka och la på telefonen.
Jag fortsatte att bre min macka med lätta smöret.
Plötsligt pep min mobil till, jag hörde det från mitt rum. Jag la mackan på bordet och sprang in på mitt rum och tog mobilen från mitt skrivbord.
Det var från Eric.
' Godmorgon sötnos, lust att kolla på bio ikväll? '
Jag blev varm i hela kroppen och svarade
'Absolut, vad mysigt!'
Det gick fort för mig att äta upp sista mackbiten, sedan satte jag mig vid tv'n och kollade på One tree hill, jag kunde knappt vänta till kvällen så jag sms'ade Eric igen.
'Vad ska vi se för någon film?'
Det tog som vanligt inte lång tid innan han svarade.
'Det får du reda på då, haha'
Nu blev det ännu värre, jag ville ju veta vad vi skulle se, tänk så hade jag redan sett filmen? Tänk så kommer jag tycka den är jättetråkig? hjälp..
Eric's perspektiv:

Nu tror Fannie att vi ska kolla på bio och det ska vi tekniskt sett men inte i en biosalong utan i min nya lägenhet som jag fick för två dagar sen, lägenheten som jag har stått på kö i för flera månader, har jag äntligen fått. En tvåa med liten balkong mitt i Helsinborg, ungefär två kilometer från Fannie, så det känns bra. Nu var det bara till att vänta på att kvällen skulle komma.
Fannie's perspektiv:

Mamma kom innanför dörren.
- Hallå? skrek hon.
- Hej mamma!
- Hej, hur är det idag? Hon kom in med två willyskassar som var fyllda med mat, och överst i kassen såg jag en Solo-tidning.
- Bra, Är det till mig? frågade jag och pekade på tidningen.
- Nej, den är till pappa, sa mamma ironiskt. Klart den är till dig!
- Tack mamma!
Jag slet upp tidning och i detta nummret fick man rosa rouge som var i en liten rund svart burk.
- Var blev du av igår? Frågade mamma.
- Jag var hos Eric.
- Är det något mellan er två? Frågade mamma och log lite filurigt.
- Mamma, sluta. Sa jag lite tveksamt. Jag såg hur mamma kollade på mig med en retsam blick och plötsligt när jag ger en blick ut mot vägen ser jag en svart bil och två killar som kommer ut ur den med massa kameror.
- Vad är detta Fannie?
Mamma skyndade sig ut ur dörren.
- Vad håller ni på med? sa mamma med en sansad röst.
- Är det inte här Eric's flickvän bor?
Jag höll min innanför dörren och visade inte mitt ansikte, jag hörde hur de tog bilder på mamma och jag sprang fort in på mitt rum och tog mobilen och sms'ade Eric.
'Nu är här paparazzis utanför vårt hus och tar bilder på mamma'
Efter någon minut kom ett sms tillbaka.
' Förlåt, hur kan de ha sett oss? verkligen förlåt Fannie! gå bara in så sticker dem snart igen eftersom de inte får något skvaller.
' Ingen fara, jag var beredd på detta, dem kan inte hindra mig från att va med dig.'
Mamma kom inrusande på mitt rum.
- Fannie? nu har jag låst dörren och allt, detta är för att du har ett förhållande med Eric ellerhur? Förstår du hur mycket du kommer vara med i tidningar och skvaller? Vill du verkligen detta?
- Mamma, du vet hur det är själv att riktigt förälska sig i någon, tänk om pappa hade varit känd, hur hade du gjort då? lägg av.
Min mobil plingade till.
' Jag skäms över att jag dragit in dig i detta! vi ses sen, jag hämtar dig klockan sju. puss!'
'Puss' sms'ade jag tillbaka.
- Fannie, så det är visst då något med Eric.. ojojoj! Nu lät mamma glad över att jag hade blivit tillsammans med honom.
Jag kollade på klockan ännu en gång och nu var den kvart över fem. Jag hade ungefär en och en halvtimme på mig att fixa mig, jag gav en snabb blick ut ur fönstret och de hade kört iväg, skönt. Nu kunde jag duscha lungt och skönt.
Nu var det bara att längta till kvällen, och denna kvällen skulle bli mysig, att kolla på bio med min pojke.
______________________________________________________________________________________________
Förlåt för att jag inte skrivit fler kapitel på flera dagar... men det ska bli bättre. :)
glöm inte att kommentera <3



Kommentarer
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

Jätte bra kapitel :D jag har längtat nåt SJUKT!!! :D

Kjam<3

2011-10-24 @ 22:00:33
Postat av: Lovisa

Jätte bra!! Jag typ flög upp från stolen när jag såg att det hade kommit ett nytt kapitel

2011-10-25 @ 06:53:05
URL: http://beccaochlollo.blogg.se/
Postat av: Anonym

GÖTT! <3 :*

2011-10-25 @ 08:32:24
Postat av: Lovisa

När kmr nästa kapitel?

2011-10-25 @ 18:40:10
URL: http://beccaochlollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!