break of dawn ♥ - kapitel 9

Jag hörde hur min mobil pep till från mitt rum jag hörde även att dörren öppnades och in kom pappa.
- Hej, skrek han.
- Hej göran, vet du vad som hänt idag? Sa mamma upprört.
- Nej, vad är de?
- Fannie är tydligen tillsammans med Eric nu och vet du hur jag fick reda på det?
- Nä?
- Det stog en svart bil här utanför och då kommer två män med kameror och tar bilder på mig och vårt hus. De skrek även: ' är det inte här Eric saade's flickvän bor?' Men jag stängde bara dörren och då fick jag reda på av Fannie att de har ett förhållande.
Jag hörde hur pappa kom med raska steg in i badrummet där jag stog och sminkade mig med mascaran.
- Hej fannie, vad är detta? är du tillsammans med Eric? Jag vill inte ha massa paprazzis här utanför.. pappa lät upprörd.
- Asså, ni har inte fattat någonting va? Har ni aldrig varit riktigt kära så ni skulle kunna gjort vad som helst för kärlekens skull? skulle ni gjort slut för att lite folk med kameror kommer fram?
- Jo, men vill du ha allt skvaller i tidningarna? alla rykten? tänk Fannie!
Jag stängde mascaran och gick in på mitt rum och stängde dörren efter mig, jag hörde hur mamma och pappa stog och diskuterade mig. Men de är tvugna att leva med det, för om de inte gör det så flyttar jag, och det gör inte mig något för jag vill ha en egen lägenhet.
Juste, mobilen, jag fick sms. - från eric - stog det på skärmen.
' Jag hämtar dig om tjugo minuter, be ready <3'
Oj så glad jag blev, men jag hade inte valt kläder än, panik.
I garderoben hängde mitt vita linne som jag köpt från gina tricot förra veckan, prislappen satt kvar, jag tog min oranga sax och klippte av lappen och bestämde mig för att ha det linnet och svarta tights till, och en grå liten tröja, med mitt silverhalsband, ja så får det bli.
klockan är kvart i sju, snabbt kollar jag mig i spegeln en sista gång, ja, det ser okej ut, jag går ut till hallen tar på mig min svarta vindjacka och mina blåa converseskor.
- Hejdå! gormar jag högt i väntan på svar.
- Hm, var ska du? frågar pappa.
- Kolla på film med Eric. Sa jag nervöst tillbaka.
- Ha så kul med alla kamerorna, och så fnittrade mamma till.
- Roligt, jag längtar till jag flyttar hemifrån, sa jag och stängde dörren med en rejäl smäll. Jag märkte hur mamma och pappa kollade åt mitt håll när jag gick ut, och det tog inte lång tid förrens mamma skrev sms.
' Förlåt, det var inte så vi menade, vi skojade bara, vi finns alltid för dig Fannie, det ska du veta! och om du verkligen gillar Eric, då är det han du ska ha! tveka aldrig att snacka med oss, vi är bara chockade, ha så kul, kramis!'
Nu kände jag mig helt förvirrad, ena stunden hatar dem det, och nu ställer de upp för mig.. hur ska de ha det? ajja, jag får väl lita på det hon skrev, men jag vill ändå flytta hemifrån.
Fem i sju står Eric här med sin bil springer ut och ger mig en puss och öppnar passagerarbildörren.
- Hej, varsegod och hoppa in! Vad fin du är! Sa Eric med det varma leendet som han alltid ger mig, jag blir varm i hela kroppen när jag sätter mig i bilen, jag kände riktigt hur varmt det var inne i bilen, jag fick syn på temperaturmätaren i bilen, 23 grader.
- Fryser du eller? haha, sa jag och skrattade.
- Va? är det för varmt?
- skojar du? Jag gav han en förvånad blick.
- haha, nä, vi kan ta ner temperaturen om du vill?
- Spelar inte mig någon roll, det är liksom sommar, det är redan varmt ute.
Eric tryckte på temperaturen som värmen gick ner till 18 grader, nu gick det i alla fall att sitta i bilen.
Jag tyckte det var underligt för vi körde inte alls mot bion, utan vi svängde av innan stan.
- Bion ligger rakt fram, var ska du någonstans? Sa jag underligt.
- Jag ska köra ett annat håll bara, vi är snart framme.
- Okej..
Eric parkerade bredvid ett rött lägenhetshus, han drog ut nycklarna och öppnade bildörren, jag öppnade min dörr också och kollade skumt på Eric.
- Ehmm.. Eric vad gör vi här?
- Kom så ska du få se! sa Eric och sprang fram till lägenhetshusets dörr. Vi sprang upp två trappor och så tog Eric fram en nyckel och satte i nyckelhållet och vred om, han såg hemlighetsfull, jag hann inte tänka innan han slog upp dörren.
Det luktade nyinflyttad, den svaga doften av tomma rum, Eric gick in i rummet till vänster, jag blev så förvånad att jag tappade rösten.
Inne i rummet fanns en svart soffa, en platt-tv på en vitt bänk, framför soffan stog ett vit bord fullt med tända röda stearinljus, och rosor på bordet.
- Jo.. jag fick denna lägenhet för en vecka sen, och jag tänkte att vi skulle spendera kvällen här istället för på en bio, vad tycker du? Sa Eric glatt.
- Oj vad fint, vad mysigt du gjort det här inne, vad gullig du är. Jag gick och kollade runt i de andra rummet, där fanns bara Erics stora dubbelsäng, en lampa, och massor med flyttlådor. Köket var också jättefint, Eric hade redan ställt upp alla kryddor i kryddhyllan, det låg en tallrik och bestick i diskhon.
Jag gav Eric en puss på munnen.
- En helt perfekt kväll, bara du och jag. Sa jag med en tyst röst och gav honom ännu fler pussar. Han lade sina armar om min rygg.
- Ska vi gå ner till Ica, jag har inte köpt något godis än, har inte hunnit.. har fixat med rummet hela dagen.
- Visst kan vi göra det, Sa jag och log.


______________________________________________________________________________________________
Tack för alla fina kommentarer, det värmer.. jag ska försöka skriva ett kapitel VARJE dag nu.. som sagt, tack för kommentarerna <3




Kommentarer
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

YEY!! ETT KAPITEL VARJE DAG!!!! :D

Kjam!

2011-10-25 @ 20:57:22
URL: http://www.jennasliv.devote.se
Postat av: Lovisa

JÄTTE bra!!!!!!!!!!

2011-10-26 @ 06:46:27
URL: http://beccaochlollo.blogg.se/
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

Min första novell är ute nu! Du får GÄRNA gå in och kolla :D

Kjam<3

Postat av: Josefin

Jättebra! MER! <3

2011-10-26 @ 14:02:49
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!