You're the one I imagine ♥ - kapitel 1

hej bästa läsare! förlåt för detta uppehållet.. tappade totalt orken till att skriva, jag vet att man ska ligga i  och sånt. NU kommer en HELT NY novell som jag kommer satsa allt på! så sprid vidare detta och jag vill satsa på 50 + läsare denna vecka! och kommentera gärna kapitel efter kapitel, kram ♥
 

Cornelia's perspektiv;
 

En vecka kvar, sen är jag fri. Samma korridorer, samma lärare, samma folk.. åh, jag vill bara ta studenten nu så jag kan få slippa alla dessa idioter.. Jag är inte mobbad, absolut inte.. tvärtom, jag är tjejen som anses vara den modigaste, hon som fixar fest & hon som har det bästa utseendet i killarnas ögon. Hon som alla vill ligga med. Det är de som göra alla till idioter på denna skolan, dem har verkligen ingen respekt utan tar allt förgivet..utom en person som går i trean han också, fast i en annan klass. Min bästa vän Eric. Ända sen barnsben har våra familjer växt upp tillsammans och så har även jag och Eric gjort, vi delar på allt, pratar om allt och gör allt tillsammans, vi är som syskon fast med olika mammor och pappor. logiskt. Sen har jag ju faktiskt min två tjejbästisar i min klass, Klara och Freja, dem är underbara.
Klockan ringde och vi hade slutat för denna veckan, FREDAG! Jag gick ut till min röda cykel, tre killar från tvåan stod och busvisslade när jag böjde mig ner för att låsa upp cykeln, jag vände mig om log lite hastigt.. man behöver ju inte vara otrevlig för att folk tycker att man är snygg, det är klart jag gillar uppmärksamheten.. Ut ur den slitna trädörren kom Eric, han såg riktigt stilig ut i sina nya Levis jeans och den stickade vita tröjan. Jag log mot honom.
- Vad står du och småler för? Frågade han.
- Äh, jag vet inte..
- Knäppis! vad händer ikväll?
- Öhm.. inget tror jag, det blir bara att ta det lugnt.
- Men kom upp till mig då? så kan vi kolla på film eller något?
Eric bodde i lägenhet mitt inne i Stockholm, medan jag fortfarande bodde hemma med min familj, så avundsjuk, ja det var jag på Eric.
- Visst, jag kommer ikväll då! ska jag köpa godis innan jag kommer?
- Gör de, så får du pengar senare.
- Äh, skitsamma.. Hejdå! Sa jag och cyklade hemåt.
Jag tittade bakåt och såg Eric började prata med Simon från hans klass, simon var ganska söt, men även en av dem respektlösa.. så han föll inte direkt i min smak med personligheten.
När jag väl var hemma på Roslagsgatan 5B, ställde jag min cykel mot vårt rosa garage. Mamma satt ute på framsidan och solade i sin röd vitprickiga bikini. 
- Hej Gumman! Har dagen varit bra?
- Tjo, ja det har den väl.
Även fast jag hade min svarta lee shorts och mitt transparenta linne så svettades jag fenomenalt när jag stod ute i solen.
- Tänk vilket fint väder vi har fått här i Stockholm, på med bikinin och kom ut och sola?
- Nja, jag får ändå ingen färg, det är bara slöseri med tid.
Jag har aldrig haft det där pigmentet att bli jättebrun på sommaren, jag blir lite gyllenbrun men inte så brun att jag skulle vilja gå ut och sätta mig bredvid min mamma som ser ut som en pepparkaka, man blir bara deprimerad då. Jag gick in i huset och klappade Samba vår golden retriver hund som kom springandes mot mig när jag öppnade dörren. Jag tog av mig skorna, gick in mot köket och fick syn på pappas klockan som låg på den bruna kökshyllan, åh vad jag saknar honom.. Det var snart två år sen pappa dog i bilolyckan i vintras när han var påväg till jobbet, så krockade han med en full lastbilschaufför på motorvägen och dog omedelbart. Det var hårt för mig och mamma att gå vidare, men vi hade varandra och klarade det och idag mår vi hur bra som helst! 
 
Timmarna gick och klockan blev sex.
- Mamma, jag sticker upp till Eric, jag kommer sen inatt..
- Okej, hälsa, hejdå!
Jag tog min rosa glittriga plånbok ur väskan och cyklade ner mot stan in på Coop, handlade ett halvt kilo lösgodis och en liter cola. Klockan halv sju stod jag utanför Eric's dörr och knackade på, han öppnade med bar överkropp.. jag kan inte neka att han hade fin mage, för det har han.. 
- Klä på dig, tönt.. haha skrattade jag.
- kan jag låna ditt linne då? frågade Eric busigt..
- Nja, skulle inte tro det sa jag, tog av mig skorna och gick in i vardagsrummet..
____________________________________________________________________________________
kommentera, sprid! kram :*



Kommentarer
Postat av: Janina Englund♥

Är redan fast ;) Meer ;)

2012-08-19 @ 20:37:44
URL: http://janinaenglund.blogg.se
Postat av: Nadja

Riktigt super duper fantastiskt bra !!! Älskar det

2012-08-19 @ 20:44:25
Postat av: Josefin

Super duper bra!!! Älslar den! <3

2012-08-21 @ 11:20:55
URL: http://www.ericochmolly.bloggplatsen.se
Postat av: Mooaaahh

SÅ HIMLA BRA!!!! :D :D

2012-08-21 @ 20:38:32
URL: http://moahceciliaclaire.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!