You're the one I imagine ♥ - kapitel 3

jag är lycklig över alla besökare jag får, och tackar oerhört mycket för kommentarerna, jag blir såå peppad! ♥ kramis till er alla! 
________________________________________________________________________

Cornelia's perspektiv;
 

Jag gapade för stort denna gången så jag svalde det varma vattnet från duschen, jag började hosta förskräckligt för att jag satte det i halsen. Balsamet hade runnit ur håret, jag stängde av kranen och gick ur duschen, tog min blåa handduk och virade den runt kroppen. Vattnet droppade ur håret och rann ner för benen, jag började frysa eftersom det lilla kvadratiska fönstret stod öppet. Med en handduk runt kroppen och en virad runt huvudet gick jag in på mitt rum som låg näst intill badrummet, jag hade inte städat på evigheter kändes det som. Kläderna låg som en hög i sängen och mitt smink låg lite var som på golvet framför spegeln. Jag kände att lördagen skulle få gå åt till att städa. När jag tagit på mig mina underkläder gick jag ner för trappan till mamma som fortfarande satt vid köksbordet och läste morgontidningen samtidigt som hon klappade Samba med andra handen.
- Mamma, kan inte vi ha en myskväll ikväll?
- Åh, gumman, vad mysigt! Men jag ska ju ut med Marita ikväll på krogen.
- Just det.. det hade jag glömt! ajja, då var det ingenting.
Jag sprang upp till mitt rum, tog fram mobilen ur bakfickan på mina jeans och sms'ade Eric.
- Vad händer ikväll? Komma över och kolla film? Är ensam hemma! jag passade på att skriva en ledsen smily efter mina frågor, för han vet hur rädd jag är för att vara själv.
Snabbt fick jag tillbaka ett sms:
- Visst! jag kommer vid sex tiden.
Jag log lite smått för mig själv och tänkte vad skönt, jag slipper vara ensam hemma.
Smutstvätten gick jag ner med i tvättstugan.
- Eric kommer hit ikväll istället och kollar film.
- Jaså? sa mamma och blinkade med vänster öga.
- Lägg av mamma, när ska du lära dig att vi bara är bästisar inget annat.. han skulle ändå inte vilja ha mig. Om du bara visste hur mycket tjejer som är efter honom på gymnasiet!
- Hm, jaja! jag tror vad jag vill.
Jag vara skakade på huvudet och gick upp igen.
Mitt rum såg ut som tredje världskriget, jag började med att sortera kläderna in i min vita garderob som nästan var fylld med kläder redan, men det gick med lite tryck och villighet.
Klockan rusade iväg och jag var snart klar med mitt rum som såg något sådär rent ut nu, mamma sprang in och ut från toan och sminkade sig, testade kläder och stylade håret.
- Cornelia, kan du komma?
- Vad är det? frågade jag tröttsamt efter att ha städat rummet.
- Äh jag kommer, vänta!
Mamma kom in på mitt rum med en gräsligt ful brun kjol och ett svart transparent linne med nitar i kragen.
- Eh! jag godkänner linnet men INTE kjolen, usch!
- Vadå, det är väl inget fel på kjolen?
- Mamma, gå och kolla din syn, du måste vara blind.. BYT KJOL! skrek jag och hånskratta åt henne..
- UNGE! skrek mamma men inte med allt för sur röst.
Hon förstod vad jag menade och kom denna gång med ett par snygga Lee jeans.
- Sedär , nu ser du sexig ut, om man får säga så till sin mamma, haha!
- Du får mig att känna mig så ung Cornelia, tack! Sa hon och blinkade åt mig.
- haha sluta!
Mamma gick ner och tog på sig skor och när hon lyfte väskan hörde jag hur glasflaskor klirrade mot varandra.
- Ta nu det lugnt ikväll! jag vill inte se dig full när du kommer hem! 
- Nädå, det ska du inte få behöva göra. Jag har köpt två smirnoff ice till dig, dem står i kylen! ha det bra! puss.
- Tack, hejdå! skrek jag, Så hörde jag dörren smälldes igen.
Tio minuter efter att mamma gått plingade det på dörren, det var Eric.
- Tja, sa han lite macho.
Han såg snygg ut i sina vita mjukisbyxor och svarta hoodtröja, han gick in och jag slog ett öga ut ur dörren, det såg ut som regnet hängde i luften.
- Är du hungrig? Frågade jag.
- Ja lite, jag har inte ätit idag..
- Ska vi beställa pizza? frågade jag,
- Asså, jag tränar Cornelia, då kan man inte äta skräpmat.
- Lägg av, vad gör en pizza? sa jag.
- Ja, okej, jag ska ha en alfunghi, ring och beställ.
Jag tog den svarta hemtelefonen som låg på köksbordet, knappade in nummret till pizzerian och gjorde min beställning. 
"Femton minuter en kvart" tog det. Jag och Eric låste och gick ner mot stan, hämtade pizzorna, gick hem. Samtidigt som vi åt, ringde telefonen. Det var mammas telefonnummer på displayen.
- Hallå mamma! Sa jag oroligt.
- Hej gumman, jag skulle bara säga att jag sover över hos Marita inatt.. vi har haft så kul och vi har inte umgåtts på jättelänge så jag stannar här över natten, men jag kommer hem imorgon igen!
- Eh okej, ha så kul! sa jag och lade på telefonen.
- Vad ville hon? Sa Eric när han tuggat färdigt pizza biten han hade i munnen.
- Hon skulle sova över hos hon Marita.. oh, jag vill inte sova själv.. Kan inte du sova över?
- Nä.. Sa Eric retsamt.. och gav Samba en pizzakant.
- SNÄLLA ERIC! jag ber dig.
- hm, vad får jag för det?
Jag skulle kunna sagt en puss, men då hade han asgarvat och jag hade gjort mig till åtlöje.
- Jag kommer aldrig mer kasta vatten på dig när du sover..
- DEAL, jag sover här! sa eric och skrattade..



Kommentarer
Postat av: Josefin

Super bra kapitel!! Längtar redan till nästa kommer <3

2012-08-25 @ 15:25:08
URL: http://www.ericochmolly.bloggplatsen.se
Postat av: Nadja

Längtar som fan till nästa

2012-08-25 @ 17:33:02
Postat av: Josefin

Asbra! längtar som en tok till nästa kapitel! :) <3

2012-08-25 @ 19:12:52
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se
Postat av: Janina Englund♥

När kommer nästa? :))))

2012-08-25 @ 21:13:41
URL: http://janinaenglund.blogg.se
Postat av: Mooaaahh

SÅÅÅÅ HIMLANS BRA!!!
DU ÄR VERKLIGEN BÄST PÅ ATT SKRIVA! :D

Kan du inte skriva nästa nu med en gång?
Längtar ihjäl mig!!!! :O :O :D <3

2012-08-25 @ 22:29:29
URL: http://moahceciliaclaire.bloggplatsen.se/
Postat av: joanna

Jättte bra verligen! Kan ett till kapitel komma snaaart! :D

2012-08-25 @ 23:17:37
Postat av: Sara

As bra!! Längtar till nästa! :D

2012-08-26 @ 03:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!